Laster Arrangementer
sep

Kurset om Python og JSON for bibliotekarer på Zoom – september 2020

• Dette event har allerede funnet sted.

Dato: Mandag 7.september 2020 - Onsdag 16.september 2020
Tidspunkt: 08:00 - 12:00
Meld meg på

Om arrangementet

Universitetsbibliotek på UiO fortsetter med en digital utagave av biblioteksløyd i september 2020, som er et initiativ for bibliotekarer som ønsker å utvikle sine digitale ferdigheter.

I denne omgang blir det fokus på hvordan man lage Python-kode, hvordan man kan bruke JSON data, og hvordan man kan hente data fra maskinlesbare datakilder (API-er).

Dette er et lavterskel tilbud, du trenger ingen forkunnskaper for å delta. Kurset holdes 7. – 16. september kl.  9:00 – 12:00 mandager og onsdager.

Hvis du er interessert i å delta, følg denne lenken til kurssiden:

Du får en epost med zoom-lenke noen dager før kurset begynner.

OBS! Det er begrenset kapasitet på kurset så registrer deg tidlig. Husk også å sende oss en epost hvis du har meldt seg på, men ikke kan bli med likevel. Da kan vi la noen andre delta.