Laster Arrangementer
sep

Bibliotekseminaret i Stavanger 2021

Biblioteket som demokratisk arena

• Dette event har allerede funnet sted.

Hva er det politikere og byråkrater snakker om når de snakker om «biblioteket som demokratisk arena»? Hva gjør bibliotekene unike som demokratiske arenaer? Hva hindrer bibliotekene i å være gode demokratiske arenaer? Hvordan løser vi oppgaven «biblioteket som demokratisk arena» i praksis? Det er gratis å se seminaret digitalt og det vil være tilgjengelig også i etterkant.

Dato: Onsdag 22.september 2021
Tidspunkt: 09:00 - 12:00
Se arrangementet live: Klikk her!
Sted: Sølvberget bibliotek og kulturhus, Stavanger
Sølvberggata 2, 4002 Stavanger.
Vis kart
Arrangører: Rogaland fylkesbibliotekNorsk bibliotekforening, avdeling RogalandSølvberget
Meld meg på

Om arrangementet

09:05 – 09:50: Hva er det politikere og byråkrater snakker om når de snakker om «biblioteket som demokratisk arena»? ved Håkon Larsen

10:00 – 10:40:  Hva gjør bibliotekene unike som demokratiske arenaer? ved Ragnar Audunson

10:40 – 11:00:  Allmenn tilgang til informasjon – rammebetingelser og barrierer for biblioteket som demokratisk arena ved Trygve Kikut og Bjørn Kjetil Fredriksen

11:10 – 11:50: Samtale: Hvordan løser vi oppgaven «biblioteket som demokratisk arena» i praksis?
Samtaleleder: Vidar Lund

Panel: Svein Arne Tinnesand,  Jannicke Røgler og NN (frafall, vi leter etter tredje paneldeltaker)

Håkon Larsen: Professor i bibliotek- og informasjonsvitenskap ved OsloMet. Medforfatter av artikkelen Den digitale offentligheten i kultur- og bibliotekpolitikken (Nordic Journal of Library and Information Studies. 2020, 1 (2), 18-33)

Ragnar Audunson: Professor emeritus i bibliotek- og informasjonvitenskap, OsloMet