Laster Arrangementer
sep

Grønne digitale tjenester i bibliotek

• Dette event har allerede funnet sted.

Frokostwebinar med Eivind Skogen i Netlife om hvordan vi som formidlere og utviklere i bibliotek kan bidra til grønnere tjenester og mindre digital forurensing.

Dato: Torsdag 9.september 2021
Tidspunkt: 09:00 - 10:00
Arrangør: Biblioteksentralen
Meld meg på

Om arrangementet

Hvor ofte tenker vi over at bildene vi legger inn i tjenestene våre har et CO2-avtrykk, at nettsider vi egentlig ikke har bruk for lenger fråtser i energi, eller at internett i dag står for like mye utslipp som flytrafikken?

Grønn bærekraft og grønne tjenester er en stadig viktigere del av bibliotekenes strategier. Men når vi jobber med bærekraft, glemmer vi da den digitale forurensingen? Hvilke tiltak og mål kan vi sette oss i bibliotek for å bruke mindre energi og bidra til mindre utslipp samtidig som de digitale tjenestene våre er like gode og brukervennlige?

Det er tema på høstens første frokostwebinar fra Biblioteksentralen om strategi, innovasjon og metoder i bibliotek.