Bibli<3teket: Fridykker, boksåpner, livskilde

Ny kampanje! Lys opp en vegg med en kjærlighetserklæring til biblioteket.

Pandemien har gjort at mange bibliotek har måtte stenge helt eller delvis ned i lang tid. Mange er bekymret for om brukerne kommer tilbake til bibliotekene når det snart blir mulig å åpne helt igjen.
Nasjonalbiblioteket har blitt spurt om vi har kunnet lage en kampanje for å lokke folk tilbake til bibliotekene. Det har vi nå gjort!

Kampanjen er utformet av designbyrået Superultraplus, og består av tre, store plakater med forskjellige motiv. I tillegg er motivene tilpasset bruk i sosiale medier og på nettsider. På den måten er budskapet synlig både i og utenfor biblioteket. I sosiale medier kan kampanjen ledsages av egne tekster, der dere ønsker velkommen tilbake til biblioteket.

Plakatene finnes på bokmål og nynorsk. De leveres helt kostnadsfritt til norsk bibliotek.

Bestill plakater her.
Last ned innhold til sosiale medier her.